Brief subject description:
Stavba “Odstranění propadů rychlosti na trati Karlovy Vary-dolní nádraží - Mariánské Lázně” je situována v prostoru stávající železniční trati č. 149, což je regionální jednokolejná neelektrizovaná trať. Trať je vedena v podhorském terénu s řadou umělých staveb (mosty, propustky, tunely). Hodnoty maximálního stoupání dosahují až 25 promile. Trať vede z železniční stanice Mariánské Lázně přes město a pokračuje směrem do Vlkovic. Odtud pokračuje přes Milhostov, Ovesné Kladruby a Mrázov do Teplé. V prostoru mimo zastavená území obcí je trasa vedena zemědělsky využívanou krajinou s částečným zalesněním. Z Teplé pokračuje trať souběžně se směrem říčky Teplá, přes obce Poutnov, Bečov nad Teplou, Vodnou, Krásný Jez, Tepličku a podél vodní nádrže Březová do Doubí u Karlových Varů a Karlových Varů. V tomto prostoru přichází trať do kontaktu s lesními celky, když je vedena po jejich okraji. Na území města Mariánské Lázně prochází železniční trasa v sousedství rozsáhlé zástavby. Vzhledem k tomu, že nově navržená trasa sleduje stávající trasu, nedojde k novému kontaktu se zastavěnými částmi obcí. Účelem stavby je provedení především takových stavebních činností, které povedou k úpravě železniční infrastruktury a odstranění propadu traťové rychlosti v části traťového úseku. Stávající stav je nevyhovující a místy za hranicí své životnosti. Dojde k rekonstrukci železničního svršku, mostních objektů, lokálním sanacím železničního spodku včetně pročištění příkopů a obnovení jejich funkcí tak, aby bylo zamezeno poruchám GPK. Výrazně se zvýší komfort pro cestující a zajistí spolehlivé provozování železniční dopravy a bezpečnost pohybu cestujících, zvýší se kultura cestování a zatraktivní se využívání železniční dopravy pro cestující. Předmětem plnění veřejné zakázky je zhotovení stavby “Odstranění propadu rychlosti na trati Karlovy Vary - dolní nádraží - Mariánské Lázně“. Stavba řeší rekonstrukci železničního svršku a spodku v traťovém úseku Mariánské Lázně – Karlovy Vary dolní nádraží. Stavba zahrnuje výměnu železničního svršku materiálem novým, zřízení BK v regenerovaných úsecích. Na základě provedeného geotechnického průzkumu je železniční spodek řešen pouze v několika určených místech. V rámci stavby je regenerováno i odvodnění části trati. Součástí stavby je obnova staničních kolejí v dopravnách. Rozsah se soustřeďuje pouze na hlavní průjezdné koleje. Dále stavba obsahuje opravy a rekonstrukce mostních objektů. Bližší specifikace předmětu plnění veřejné zakázky je upravena v dalších částech zadávací dokumentace.
Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace