Stručný popis předmětu:
Začátek stavby optimalizace je v km 177,570, kde stavba navazuje na již probíhající investici „Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n., I. část – žst. Praha Hostivař“. Konec stavby je v km 183,640 před vinohradskými tunely. Stavba je umístěna převážně na území MČ Praha 10, pouze okrajové části stavby zasahují do působnosti MČ Praha 15, MČ Praha 2 a MČ Praha 4 a prochází k.ú. Hostivař, Strašnice, Záběhlice, Michle, Krč, Vršovice, Nusle a Vinohrady. Stávající železniční trať Benešov – Praha, která je vedena přes zastávku Praha-Strašnice, bude v rámci stavby přeložena do souběhu s tratí Praha-Malešice – Praha-Vršovice a vytvoří čtyřkolejný svazek, který prochází jižním okrajem bývalého seřaďovacího nádraží Praha-Vršovice. Jako náhrada za zrušenou zastávku Praha-Strašnice budou vybudovány ŽST Praha-Zahradní Město a zastávka Praha-Eden. V rámci nového přestupního uzlu ŽST Praha-Zahradní Město bude rozšířena Průběžná ulice, jejíž součástí je zřízení nové tramvajové zastávky v podjezdu pod železnicí a situování nových zastávek autobusů v blízkosti podjezdu. V zastávce Praha-Eden a ŽST Praha-Vršovice budou podchody pro cestující propojovat obě strany kolejiště. Zlepší se tak prostupnost území přes drážní pozemky a zvýší se bezpečnost a spolehlivost drážní dopravy díky eliminaci nepovoleného přecházení přes koleje. Technologie SŽDC budou v železničních stanicích a zastávce situovány v nových technologických budovách. Významným technologickým objektem je výstavba nové trakční měnírny Zahradní Město, která bude napojena na distribuční soustavu PREdistribuce, a.s. 110 kV a nahradí stávající měnírnu Třešňovka. Stavba zasahuje nezbytnými úpravami traťového zabezpečovacího zařízení a sdělovacími sítěmi i na další trati ve směru Praha-Krč, Praha hl. n a Praha-Vyšehrad.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace