Stručný popis předmětu:
Účelem „Optimalizace trati“ je souhrn opatření, které kvalitativně zlepšují parametry trati – zejm. pak zavedení vyšší traťové rychlosti, dosažení traťové třídy zatížení na úroveň D4 UIC a zajištění prostorové průchodnosti na ložnou míru UIC GC při maximálním využití stávající vybudované technické a dopravní infrastruktury s minimálním záborem mimodrážních pozemků. Předmětem zakázky je liniová železniční stavba v rámci níž dojde k optimalizaci traťového úseku od km 332,200 do km 333,076 na rychlost 160 km/hod. Součástí stavby je i rekonstrukce stávajícího ocelového mostu o 4 polích přes řeku Olši. Vzhledem k navýšení traťové rychlosti na 160 km/hod a nevyhovujícímu stávajícímu stavu je nutná výměna nosné konstrukce za konstrukci s kolejovým ložem a VMP 3,0. Vzhledem k tomu, že stávající spodní stavba nevyhovuje šířkovým uspořádáním ani zatížitelností novým konstrukcím, bude také odstraněna. Je navržena výstavba nové spodní stavby a konstrukce v místě stávajícího mostu. Nově bude přemostění řešeno jako 2 jednokolejné mosty o třech polích o rozpětí 22+60+22 m. Vzhledem k šikmosti křížení a rozpětí polí je konstrukce navržena jako ocelový spojitý nosník s dolní mostovkou a prostředním polem vyztuženým obloukem. Spodní stavba je železobetonová založená na velkoprůměrových pilotách. Pro vlastní realizaci stavby je v km 332,0 navržena provizorní odbočka (dvojice kolejových spojek) s názvem „odbočka Olše“. Pro funkci odbočky bylo zapotřebí navrhnout provizorní kabelové zapojení (pro dočasné ovládání odbočky – zab. zař., sděl. zař. a NN) do žst. Karviná a do zast. Darkov. Zásadním požadavkem investora je zachování provozu železniční trati během stavby, stavební práce budou probíhat za provozu. Projekt stavby „Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, část v km 332,200 – 333,076“ (TEDE 2) byl zpracován s ohledem na připravený projekt stavby „velké“ optimalizace, tj. stavby „Optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice“ (TEDE 1).
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace