Brief subject description:
Předmětem veřejné zakázky je stavba „Rekonstrukce trati Praha Smíchov (mimo) – Rudná – Beroun (mimo)“, charakter stavby - liniová stavba, rekonstrukce železniční trati.
Železniční trať Praha-Smíchov – Rudná u Prahy – Beroun, dle tabulek traťových poměrů označená číslem 520A, dle knižního jízdního řádu označená číslem 173, je jednokolejná, neelektrifikovaná trať, zařazená do kategorie regionální dráhy. Délka celé tratě činí 32,683 km. Trať je vedena převážně v náročném terénu, což se projevuje v nepříznivých sklonových a směrových parametrech trati.
Trať má v blízké době sloužit jako odklonová trať při výlukách na trati č. 171 Praha-Smíchov – Dobřichovice – Beroun spojených se stavebními činnostmi při modernizaci tohoto úseku. Zároveň je třeba na řešené trati zachovat provoz stávající příměstské dopravy a vytvořit podmínky pro jeho výhledové rozšíření.
Špičková propustnost trati kvůli dlouhému mezistaničnímu úseku Praha-Smíchov – Praha-Řeporyje dosahuje hodnoty nš = 4 vlaky/hod, přičemž její využití je během dopravních špiček K = 100 %. Trať tedy v současnosti nenabízí kapacitu pro odklonovou vozbu bez narušení stávající příměstské dopravy. Bylo proto navrženo zřízení nové výhybny Praha-Hlubočepy v místě stejnojmenné bývalé stanice a dnešní zastávky. Dále jsou navrženy úpravy geometrické polohy koleje v mezistaničních úsecích a tím zvýšení rychlostního profilu V a zavedení rychlostního profilu V130. V důsledku toho je v úseku Praha-Smíchov – Nučice zvýšena špičková propustnost tratě na nš = 6 vlaků/hod, což umožňuje provoz odklonové vozby v rozsahu 1 pár vlaků za dvě hodiny a také výhledové snížení intervalu příměstské dopravy na 20 minut.
Ve všech stanicích jsou navržena nová nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad TK. Kolejiště je redukováno na základě posouzení postradatelnosti. Zábrzdná vzdálenost na celé trati se sjednocuje na 700 m. Nejvyšší traťová rychlost se v úseku Praha-Řeporyje – Rudná u Prahy zvyšuje na 80 km/h, v ostatních úsecích je odstraněna většina rychlostních propadů a zvýšena traťová rychlost o 5–15 km/h.
Na trati bude instalováno nové zabezpečovací zařízení třetí kategorie s dálkovým ovládáním z dispečerského pracoviště v Berouně (ve výhledu z CDP Praha).
Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace