DBID: 14648
System number: P24V00000470 Contracting authority registration number: 61724077
Date of commence:
09.04.2024
Tender submit to:
23.04.2024 10:30
Title, type and description of contract
Title: Rekonstrukce mostu v km 4,894 na trati Brno - Přerov
Contract type: Works
Brief subject description: Zadavatel zadává tuto podlimitní veřejnou zakázku na stavební práce v souvislosti s výkonem relevantní činnosti ve smyslu ustanovení § 153 odst. 1 písm. f) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále též „ZZVZ“). V souladu s § 151 odst. 1 ZZVZ se tato zakázka považuje za sektorovou veřejnou zakázku. Jelikož předpokládaná hodnota veřejné zakázky nedosahuje stanovený finanční limit, není zadavatel podle § 158 odst. 1 ZZVZ povinen zadat předmětnou sektorovou veřejnou zakázku v zadávacím řízení. Zadavatel tedy nezadává tuto veřejnou zakázku v zadávacím řízení podle ZZVZ. Veřejná zakázka je zadávána podle požadavků a podmínek stanovených směrnicí SŽ SM53 Směrnice o zadávání veřejných zakázek, která je vnitřním předpisem zadavatele a upravuje postupy při aplikaci ZZVZ v podmínkách Správy železnic, státní organizace.
Stavební objekty železničního svršku a spodku jsou řešeny z důvodu rekonstrukce mostu. V rámci objektů bude sneseno kolejové lože a vyměněno štěrkové lože. Materiál bude nový (mimo kolejnice), kolejnice 49E1 na betonových pražcích B91S
s bezpodkladnicovým pružným upevněním s rozdělením „u“. Kolej bezstyková. Dále bude provedeno podbití celého přilehlého směrového oblouku s doplněním a úpravou kolejového lože do profilu.
V rámci rekonstrukce mostu bude uvedena šířka náspu (včetně drážních stezek) do normového stavu, a to v rozsahu rekonstruovaného úseku. Směrové a výškové řešení je navrženo tak, aby co nejvíce kopírovalo stávající stav. Rozsah rekonstrukce je dán přechodovými oblastmi, mimo tyto oblasti bude provedena pouze směrová a výšková úprava.
Nosná konstrukce mostu bude vybourána a přestavěna na novou železobetonovou klenbu, která bude spřažena pomocí ocelových trnů se stávající kamennou opěrou. Navržené řešení dále splňuje nutný obrys kolejového lože a šířkové uspořádání VMP 2,5. Spodní stavba bude částečně ubourána dle výkresové dokumentace a zbylá část bude patřičně sanována. Svahová křídla budou rozebrána po úroveň vyznačenou ve výkresové dokumentaci, dílce budou patřičně sanovány a znovu použity. Dále budou svahová křídla doplněna o nové železobetonové římsy spojené se stávajícím kamenným dříkem pomocí kotevních trnů. Nově budou také řešeny přechodové oblasti, a to pomocí železobetonových přechodových zídek založených na ražených mikropilotách. Kolej bude uložená v uzavřeném kolejovém loži. Přestavbou nebude rozšířen průjezdný profil převáděné komunikace. Kabelová lávka na levé straně mostu bude ponechána a během výstavby patřičně chráněna. Pozemní komunikace pod mostem včetně silničního mostu nebudou rekonstrukcí mostu dotčeny.
Součástí stavby nejsou žádné technologické objekty ani technická zařízení.
Procedure type, estimated value
Procedure:
podlimitní sektorová VZ s uveřejněnou výzvou
Contract regime:
not under the Act regime
Estimated value:
15 964 097 Kč without VAT
Place of performance
Jihomoravský kraj
Contracting authority
Official name: Správa železnic, státní organizace
CRN: 70994234
Postal address: Dlážděná 1003/7
11000 Praha
Name of the department:
Stavební správa východ
Contracting authority profile identification in VVZ: Z2020-000638
Contact address
Tenders or requests to participate submit to:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.spravazeleznic.cz)