Veřejná zakázka: Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald - ZL č. 1

Informace o veřejné zakázce

předchozí profil zadavatele Zadávací řízení bylo zahájeno na jiném Profilu:
Předchozí systémové číslo VZ: P15V00002306
Id předchozího profilu ve VVZ: 60053451

fáze zadávacího řízení Zadáno
Zakázka byla zadána.
DBID: 672
Systémové číslo: P17V00000663
Dle zákona: č. 137/2006 Sb.

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald - ZL č. 1
  • Druh veřejné zakázky: Stavební práce

Stručný popis předmětu:
SO 09-11-02 Tanvald, železniční spodek
V průběhu výstavby na železničním spodku ve Smržovském zhlaví byla podle schváleného kontrolního a zkušebního plánu prováděna pravidelná kontrolní měření únosnosti zemní pláně. Zjištěné hodnoty modulu přetvárnosti byly porovnány s výsledky průzkumu, jež se staly podkladem projektové dokumentace. Protože hodnota tohoto modulu (7,7 MPa) byla nižší než hodnoty zjištěné v době přípravy projektu (10,8-13,5 MPa) a nedosahovala ani 60% požadované minimální požadované únosnosti dle předpisu SŽDC S4 (tabulka č. 1, příloha č. 6), bylo po konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele od projektového řešení (tj. použití výztužných geomříží v konstrukci železničního spodku) upuštěno. S cílem využít málo vhodné zeminy v aktivní zóně bez nutnosti jejich odtěžení a náhrady jiným vhodnějším materiálem navrhujeme v oblasti Smržovského zhlaví v nezbytně nutném rozsahu upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi nehašeného vápna. Zlepší se tím nejen její fyzikální ale i mechanické vlastnosti. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). V Harrachovském zhlaví byly při realizaci železničního spodku obnaženy převlhčené hlinité a jílovité zeminy. Vysoký obsah vlhkosti znemožňoval úpravu zemní pláně v souladu s projektovou dokumentací a požadavky TKP, Kapitola 3 Zemní práce. Na základě výsledků laboratorních zkoušek zastižených zemin a konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele navrhujeme v souladu s přílohou č. 13 předpisu SŽDC S 4 upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi vápna a cementu. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). Kromě výše uvedených skutečností byl v zemní pláni zaznamenán téměř pravidelný výskyt žulových balvanů značných rozměrů, které komplikovaly její finální úpravu. Z těchto důvodů navrhujeme část zemních prací klasifikovat vyšší třídou těžitelnosti (příloha foto). Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% vyšší při úpravě plochy železničního spodku v rozsahu dvojnásobné plochy zemní pláně.
SO 06-11-02 Jablonec n.N.-Smržovka, železniční spodek
Součástí projektové dokumentace a prací na železničním spodku v tomto traťovém úseku byla oprava a pročištění bočního odvodnění Smržovského tunelu. V průběhu odtěžování štěrkového lože na projektovanou hloubku byla v počvě tunelu odkryta projektem nepředpokládaná středová tunelová stoka, jejíž funkční části odváděly vydatné přítoky podzemních vod. Značný rozsah poškození bočních trativodních trub znemožňoval plnohodnotnou opravu odvodnění tunelu a tak byly opětovně posouzeny hydrotechnické podmínky v celé délce Smržovského tunelu.
Na základě ověření skutečných hydrotechnických podmínek v tunelu a jeho nejbližším okolí a ekonomického porovnání připadajících způsobů řešení navrhujeme boční značně poškozené potrubí z tunelu vyjmout a provést rekonstrukci středové tunelové stoky. Tím bude zajištěna dlouhodobá funkčnost celkového odvodnění v tunelu. Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% větší při realizaci 500m trativodu.
SO 07-11-02 Smržovka, železniční spodek
Při sanačních pracích ve skalním zářezu (očišťování a odtěžování zemin) byl odhalen úsek skalní stěny, který bezprostředně zasahoval pod stávající komunikaci. Tato část koruny svahu přiléhající ke komunikaci byla pokryta půdní vrstvou a v době průzkumu nebyl znám její hloubkový dosah. Dlouhodobé erozivní účinky přitékající povrchové a podpovrchové vody zejména v období intenzivních srážek trvale snižují stabilitu koruny svahu a přilehlé komunikace. Z důvodu zachování trvalé a dlouhodobé bezpečnosti železničního provozu v uvedeném úseku navrhujeme upravit rozsah původního projektového řešení a na hranici pozemkové části SŽDC, s.o. vybudovat v koruně svahu věncovou betonovou zeď.
Kromě očisty skalních stěn byla v rámci vyprojektovaných sanačních opatření prováděna jejich stabilizace tj. svahy byly zajišťovány kotvenými ocelovými sítěmi. Geologická členitost povrchu očistěného skalního masivu vedla k navýšení plochy zasíťování o 900 m2, tj. o 19% projektem uvažované.
SO 06-11-04 Smržovský tunel, stabilizace skalních struktur
V průběhu stavebních prací na stabilizaci skalních struktur v místě Lučanského portálu Smržovského tunelu byl po očištění odhalen svah z nestabilního nesourodého materiálu, který zpracovateli projektu nemohl být znám. Navrhujeme nestabilní místa očistit až na skalní podklad a přebytečný materiál odtěžit. Bude tím zajištěna požadovaná dlouhodobá stabilita skalních struktur. Finanční náklady úprav stabilizace skalních struktur jsou oproti projektu o 200% při odtěžení nestabilních zemin v rozsahu 1150m3.

Postup zadání, předpokládaná hodnota

  • Postup: uveřejnění na profilu - jednací řízení bez uveřejnění
  • Režim veřejné zakázky: podlimitní
  • Předpokládaná hodnota: 10 479 546 Kč bez DPH

Místo plnění

  • Liberecký kraj

Zadavatel

  • Úřední název: Správa železnic, státní organizace
  • IČO: 70994234
  • Poštovní adresa:
    Dlážděná 1003/7
    11000 Praha
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: Z2020-000638

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace

Položky předmětu

Veřejné dokumenty

Formuláře

URL odkazy

Plnění smlouvy na základě veřejné zakázky