Public contract: Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald - ZL č. 1

Information on public contract

previous contracting authority profile Procurement procedure was commenced on other profile:
Previous public contract system number: P15V00002306
Previous VVZ profile identification: 60053451

procurement procedure phase Awarded
Contract was awarded.
DBID: 672
System number: P17V00000663
Under the Act: no. 137/2006 Coll.

Title, type and description of public contract

  • Title: Rekonstrukce trati Liberec - Tanvald - ZL č. 1
  • Type of public contract: Works

Brief subject description:
SO 09-11-02 Tanvald, železniční spodek
V průběhu výstavby na železničním spodku ve Smržovském zhlaví byla podle schváleného kontrolního a zkušebního plánu prováděna pravidelná kontrolní měření únosnosti zemní pláně. Zjištěné hodnoty modulu přetvárnosti byly porovnány s výsledky průzkumu, jež se staly podkladem projektové dokumentace. Protože hodnota tohoto modulu (7,7 MPa) byla nižší než hodnoty zjištěné v době přípravy projektu (10,8-13,5 MPa) a nedosahovala ani 60% požadované minimální požadované únosnosti dle předpisu SŽDC S4 (tabulka č. 1, příloha č. 6), bylo po konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele od projektového řešení (tj. použití výztužných geomříží v konstrukci železničního spodku) upuštěno. S cílem využít málo vhodné zeminy v aktivní zóně bez nutnosti jejich odtěžení a náhrady jiným vhodnějším materiálem navrhujeme v oblasti Smržovského zhlaví v nezbytně nutném rozsahu upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi nehašeného vápna. Zlepší se tím nejen její fyzikální ale i mechanické vlastnosti. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). V Harrachovském zhlaví byly při realizaci železničního spodku obnaženy převlhčené hlinité a jílovité zeminy. Vysoký obsah vlhkosti znemožňoval úpravu zemní pláně v souladu s projektovou dokumentací a požadavky TKP, Kapitola 3 Zemní práce. Na základě výsledků laboratorních zkoušek zastižených zemin a konzultaci s odborným geotechnickým poradcem objednatele navrhujeme v souladu s přílohou č. 13 předpisu SŽDC S 4 upravit tuto zeminu promísením s pojivem na bázi vápna a cementu. (příloha pdf, ZL. č.1- I. kolo). Kromě výše uvedených skutečností byl v zemní pláni zaznamenán téměř pravidelný výskyt žulových balvanů značných rozměrů, které komplikovaly její finální úpravu. Z těchto důvodů navrhujeme část zemních prací klasifikovat vyšší třídou těžitelnosti (příloha foto). Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% vyšší při úpravě plochy železničního spodku v rozsahu dvojnásobné plochy zemní pláně.
SO 06-11-02 Jablonec n.N.-Smržovka, železniční spodek
Součástí projektové dokumentace a prací na železničním spodku v tomto traťovém úseku byla oprava a pročištění bočního odvodnění Smržovského tunelu. V průběhu odtěžování štěrkového lože na projektovanou hloubku byla v počvě tunelu odkryta projektem nepředpokládaná středová tunelová stoka, jejíž funkční části odváděly vydatné přítoky podzemních vod. Značný rozsah poškození bočních trativodních trub znemožňoval plnohodnotnou opravu odvodnění tunelu a tak byly opětovně posouzeny hydrotechnické podmínky v celé délce Smržovského tunelu.
Na základě ověření skutečných hydrotechnických podmínek v tunelu a jeho nejbližším okolí a ekonomického porovnání připadajících způsobů řešení navrhujeme boční značně poškozené potrubí z tunelu vyjmout a provést rekonstrukci středové tunelové stoky. Tím bude zajištěna dlouhodobá funkčnost celkového odvodnění v tunelu. Finanční náklady úprav železničního spodku jsou oproti projektu o 17% větší při realizaci 500m trativodu.
SO 07-11-02 Smržovka, železniční spodek
Při sanačních pracích ve skalním zářezu (očišťování a odtěžování zemin) byl odhalen úsek skalní stěny, který bezprostředně zasahoval pod stávající komunikaci. Tato část koruny svahu přiléhající ke komunikaci byla pokryta půdní vrstvou a v době průzkumu nebyl znám její hloubkový dosah. Dlouhodobé erozivní účinky přitékající povrchové a podpovrchové vody zejména v období intenzivních srážek trvale snižují stabilitu koruny svahu a přilehlé komunikace. Z důvodu zachování trvalé a dlouhodobé bezpečnosti železničního provozu v uvedeném úseku navrhujeme upravit rozsah původního projektového řešení a na hranici pozemkové části SŽDC, s.o. vybudovat v koruně svahu věncovou betonovou zeď.
Kromě očisty skalních stěn byla v rámci vyprojektovaných sanačních opatření prováděna jejich stabilizace tj. svahy byly zajišťovány kotvenými ocelovými sítěmi. Geologická členitost povrchu očistěného skalního masivu vedla k navýšení plochy zasíťování o 900 m2, tj. o 19% projektem uvažované.
SO 06-11-04 Smržovský tunel, stabilizace skalních struktur
V průběhu stavebních prací na stabilizaci skalních struktur v místě Lučanského portálu Smržovského tunelu byl po očištění odhalen svah z nestabilního nesourodého materiálu, který zpracovateli projektu nemohl být znám. Navrhujeme nestabilní místa očistit až na skalní podklad a přebytečný materiál odtěžit. Bude tím zajištěna požadovaná dlouhodobá stabilita skalních struktur. Finanční náklady úprav stabilizace skalních struktur jsou oproti projektu o 200% při odtěžení nestabilních zemin v rozsahu 1150m3.

Procedure type, estimated value

  • Procedure: published on profile - negotiated procedure without prior publication
  • Public contract regime: below-the-threshold
  • Estimated value: 10 479 546 Kč without VAT

Place of performance

  • Liberecký kraj

Contracting authority

  • Official name: Správa železnic, státní organizace
  • CRN: 70994234
  • Postal address:
    Dlážděná 1003/7
    11000 Praha
  • Contracting authority profile identification in VVZ: Z2020-000638

Contact address

Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace

Subject items

Public documents

Forms

URL addresses

Contract performance