Stručný popis předmětu:
Obsahem stavby je rekonstrukce kamenného viaduktu v km 56,722 na jednokolejné trati Horní Cerekev - Tábor. Cílem této rekonstrukce je odstranění špatného stavebnětechnického stavu mostu, kvůli kterému byla na mostě zavedena pomalá jízda. Dalším aspektem této investice je zvýšení bezpečnosti na tomto více jak 100 let starém mostě, kde mostní průjezdní průřez je pro obsluhu dráhy úzký a tudíž nebezpečný. Jeho šířka je poplatná době, kdy se tato trať stavěla, a platily jiné normativy, než jsou dnes. Železniční most převádí jednokolejnou neelektrifikovanou trať přes volný terén, nezpevněné cesty a Chýnovský potok. Jedná se o klenutý kamenný most o devíti polích, který je postaven z jemnozrnné žuly spojené vápennou maltou. Viadukt sleduje průběh osy koleje. Trať je částečně v přímé, na mostě přechází v přechodnici. Směrem k Táboru klesá se sklonem cca 19 ‰.
Délka mostu činí 135,5 m. Max. výška nivelety nad okolním terénem je 26,6 m. Nosnou konstrukci tvoří 9 žulových půlkruhových kleneb o světlosti 7x12 m a 2x8 m. Spodní stavba sestává ze dvou opěr a osmi pilířů, vesměs ze žulového nepravidelného lomového kamene. Most byl postaven v roce 1888, v průběhu doby nejsou zaznamenány úpravy mostu. Celkový stav mostu je po stavební stránce hodnocen revizní zprávou z roku 2012 jako K2/S2. Zdivo pilířů má vypadané spárování, přes nefunkční hydroizolaci prosakuje klenbami voda, která vytváří nežádoucí vápenné výluhy. Zábradlí je po celé délce mostu na obou stranách rzivé, sloupky jsou v místě styku s kamenem oslabeny korozí. Madla zábradlí jsou na několika místech mostu poškozeny pádem vzrostlých stromů, které se nacházejí v bezprostřední blízkosti mostu. Kamenné římsy jsou místy poškozené, jednotlivé kameny jsou popraskané, spárování pod římsou se vydroluje. Horní plochy jsou z části překryté zeminou a štěrkem ze štěrkového lože, místy až na výšku 200 mm. Most svými parametry nevyhovuje současnému železničnímu provozu. Zejména se jedná o problematickou prostorovou průchodnost – v celé délce mostu je VMP menší než 2,2. S ohledem na charakter trati a typ mostu se neuvažuje s mechanizací pro čištění kolejového lože. Rekonstruovaný mostní objekt bude splňovat všechny investorem požadované prostorové i zátěžové parametry. Po rekonstrukci bude na mostě opětovně zavedena původní rychlost 70 km/h.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace