Stručný popis předmětu:
Zadavatel zadává tuto podlimitní veřejnou zakázku na stavební práce v souvislosti s výkonem relevantní činnosti ve smyslu ustanovení § 153 odst. 1 písm. f) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále též „ZZVZ“). V souladu s § 151 odst. 1 ZZVZ se tato zakázka považuje za sektorovou veřejnou zakázku. Jelikož předpokládaná hodnota veřejné zakázky nedosahuje stanovený finanční limit, není zadavatel podle § 158 odst. 1 ZZVZ povinen zadat předmětnou sektorovou veřejnou zakázku v zadávacím řízení. Zadavatel tedy nezadává tuto veřejnou zakázku v zadávacím řízení podle ZZVZ. Veřejná zakázka je zadávána podle požadavků a podmínek stanovených směrnicí SŽ SM53 Směrnice o zadávání veřejných zakázek, která je vnitřním předpisem zadavatele a upravuje postupy při aplikaci ZZVZ v podmínkách Správy železnic, státní organizace.
Předmětem záměru je rekonstrukce železničního mostu v km 155,900 trati Břeclav - Brno a práce v souvisejících profesích (železniční svršek a spodek, trakční vedení a ukolejnění, přeložky sdělovacích a silových kabelů). Stávající přemostění je fyzicky tvořeno dvěma konstrukcemi. Na vnější konstrukci je umístěna dnes již nevyužívaná část původního 1. nástupiště. Vnitřní konstrukce převádí kolej č. 802b vedoucí do odstavné skupiny kolejí. Obě nosné konstrukce jsou ocelové nýtované, vnější z roku 1895 a vnitřní z roku 1936.
Konstrukce pod zpevněnou plochou:
Vzhledem ke stavu konstrukcí je navrženo odstranění kleneb a jejich nahrazení betonovou spřaženou deskou. Deska bude uložena na horní pásnice příčníků, do kterých budou našroubovány spřahovací trny. Horní povrch desky bude odpovídat stávajícímu povrchu. Ocelové prvky budou otryskány a opatřeny novou protikorozní ochranou. Konstrukce budou provizorně podepřeny na inventární skruži umístěné kolem pilířů. Litinové sloupy budou vyjmuty a repasovány. Pískovcové kvádry základů budou vybourány a nahrazeny novými železobetonovými. Po provedení nových základů budou konstrukce spuštěny na původní litinové sloupy.
Konstrukce pod kolejí:
Je uvažováno s umístěním konstrukce s kolejovým ložem. Vzhledem k nízké konstrukční výšce se jedná o variantu konstrukce s extrémně stlačenou výškou dle MVL 115. Při dodržení stávajícího uspořádání spodní stavby je rozpětí polí 7,2+13,15+13,15+7,2 m. Nosná konstrukce se bude skládat z 2 ocelových truhlíků o rozměrech s 0,4x0,9 m spojených příčníkovou mostovkou. Volná šířka mezi nosníky je 3,0 m. Mostovka je provedena s podélným sklonem s úžlabím umístěným nad pilíři. Konstrukce budou provizorně podepřeny na inventární skruži umístěné kolem pilířů. Litinové sloupy budou vyjmuty a repasovány. Pískovcové kvádry základů budou vybourány a nahrazeny novými železobetonovými. Stávající základy budou zesíleny mikropilotami nebo tryskovou injektáží.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.spravazeleznic.cz)