Stručný popis předmětu: |
Předmětem díla je zhotovení stavby „Zvýšení kapacity trati Nymburk – Mladá Boleslav, 2. stavba“. Stavba je navržena jako rekonstrukce stávající železniční trati. Stávající železniční trať je jednokolejná a neelektrifikovaná. V řešeném úseku se nacházejí železniční stanice Veleliby a Čachovice. Nejvyšší traťová rychlost je 100 km/h s omezením ve většině úseku. Dovolená traťová třída zatížení je C3 (20 t na nápravu; 7,2 t na běžný metr). Traťové zabezpečovací zařízení je typu automatické hradlo bez oddílových návěstidel, ve Velelibech je reléové zabezpečovací zařízení, v Čachovicích mechanické. Rádiové spojení zajišťuje systém TRS. Užitečná délka kolejí je v Čachovicích 452–488 m.
Železniční svršek je převážně stáří 25–40 let, lokálně ve vedlejších kolejích až 56 let. Některé manipulační koleje jsou vyloučené. Kolejové lože je místy znečištěné, dochází k tvorbě zbahnělých míst. Odvodnění železničního spodku je zanedbané nebo neexistuje. Nástupiště jsou úrovňová s přístupem přes koleje. Některé mostní objekty čelí statickým poruchám.
Během stavby bude ve vhodných situacích využito dosavadního majetku. Zabezpečovací zařízení využije stávající automatické hradlo pro úsek Veleliby – Straky, přejezdová zabezpečovací zařízení a kabelizaci v úseku Čachovice – Luštěnice-Újezd. Demontovaný kolejový rošt, který na základě provedené předkategorizace a interních předpisů SŽDC vyhoví pro další použití, bude předán správci. Část materiálu bude využita do vedlejších kolejí v ŽST Čachovice. Budou využity dílce zánovního přejezdu. Vytěžený štěrk z kolejového lože bude v omezené míře dle možností navrženého postupu výstavby vytříděn od jemné frakce a použit do tělesa nástupišť a drážních stezek. Vytěžené zeminy budou v možné míře použity do náspů, humózní vrstvy poslouží k zatravnění nových svahů. Skrytá ornice na zabíraných pozemcích bude rozprostřena na okolní polnosti.
Veřejná zakázka je součástí BIM pilotních projektů v souladu s „Plán pro rozšíření využití digitálních metod a zavedení informačního modelování BIM pro dopravní stavby“, Státní fond dopravní infrastruktury, 09/2017.
Bližší specifikace předmětu plnění veřejné zakázky je upravena v dalších částech zadávací dokumentace.
|