Veřejná zakázka: Modernizace trati Hradec Králové - Pardubice - Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem - Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl.n.

Informace o veřejné zakázce

fáze zadávacího řízení Příjem nabídek
Dodavatelé mohou podávat nabídky (dle druhu zadávacího řízení všichni, nebo pouze vyzvaní).
DBID: 17294
Systémové číslo: P25V00001305
Evidenční číslo zadavatele: 61725083
Dle zákona: č. 134/2016 Sb.
Evidenční číslo ve VVZ: Z2025-054472
Datum zahájení: 03.10.2025
Nabídku podat do: 05.11.2025 09:00

Název, druh veřejné zakázky a popis předmětu

  • Název: Modernizace trati Hradec Králové - Pardubice - Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem - Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl.n.
  • Druh veřejné zakázky: Služby

Stručný popis předmětu:
Zadavatel je veřejným zadavatelem, který zadává tuto veřejnou zakázku při výkonu relevantní činnosti ve smyslu § 153 odst. 1 písm. f) ZZVZ. V souladu s § 151 odst. 1 ZZVZ se tato zakázka považuje za sektorovou veřejnou zakázku.
Veřejná zakázka na služby je zadávána v otevřeném řízení dle § 56 a násl. ZZVZ.
V souladu s § 170 ZZVZ si zadavatel vyhrazuje právo zrušit zadávací řízení této veřejné zakázky i bez naplnění důvodů podle § 127 ZZVZ kdykoliv před uzavřením smlouvy na plnění této veřejné zakázky.

Předmětem zakázky je technická pomoc investorovi (dále jen „TPI“) při realizaci stavby „Modernizace trati Hradec Králové - Pardubice - Chrudim, 2. stavba, zdvoukolejnění Opatovice nad Labem - Hradec Králové, 1. etapa ŽST Hradec Králové hl.n.“

Cílem bude oprávněné, zdůvodněné, plynulé a bezproblémové čerpání finančních prostředků z fondu OPD a SFDI na základě podkladů – projektu pro provedení stavby, realizační projektové dokumentace zhotovitele, smlouvy o dílo mezi zhotovitelem stavby a stavebníkem a kontrolní činnosti prováděné „IN SITU“.

TPI rozhodně představuje:

- účast na pravidelných (týdenních) pracovních poradách a především na kontrolních dnech stavby (většinou s měsíční periodicitou) za účelem sledování a kontroly realizačních postupů stavebních prací; kontrola fakturace stavby, sledování související problematiky realizace stavby – problémy, vypořádání připomínek budoucího správce, oprávněné připomínky stavbou dotčených jednotlivých subjektů, ovlivnění realizace vztahy stavby případně spolupráce při projednání nových požadavků vzniklých v průběhu realizace se správními, dohledovými, inspekčními a stavebními úřady, s autorským dozorem a především správcem stavby, který vykonává technickým dozorem stavebníka (dále jen „TDS“)
- sledování souladu průběhu stavby s harmonogramem zhotovitele včetně z toho plynoucího řešení důsledků případného nesouladu
- sledování vzniku, řešení a projednání nesouladu realizace stavby s rozpočty jednotlivých SO/ PS stavby; posuzování požadavků zhotovitele na potřebu čerpání prostředků z rezervy stavby, poskytování stanovisek k oprávněnosti požadavků pro TDS a správce stavby
o identifikace potřeby a realizace změn stavby proti PDPS
o prověřování a potvrzování zdůvodněné potřeby vzniku méněprací a víceprací; písemná stanoviska k jednotlivým případům
o posouzení nárokovosti na časový a finanční Claim
o kontrola efektivního, a především ekonomického řešení víceprací dle návrhu zhotovitele stavby; důsledná kontrola rozpočtů víceprací předkládaná zhotovitelem
o součinnost a poskytování odborných stanovisek až k finálnímu projednání jednotlivých víceprací na stavbě (k rozhodnutí o vzniku vícepráce; ke změnovým listům – jejich zdůvodnění a vypořádání;
změnová řízení stavby budou prováděna cestou Změnových listů dle Směrnice SŽDC č. 105 "Změny během výstavby", v platném znění)
o důsledná, důkladná a podrobná kontrola realizace schválených víceprací
o kompletní posouzení nároku zhotovitele na valorizaci podle článku 13.8 smluvních podmínek FIDIC
- dílčí plnění – měsíčně na základě výkazu provedené a správcem stavby (TDS) potvrzené činnosti
- písemná stanoviska budou předávána nejpozději do 10 dnů od předání požadavku Správcem stavby (TDS) k vyjádření
- podklady pro oficiální monitoring průběhu realizace (spolupráce při zpracování průběžných monitorovacích zpráv pro potřeby agentury INEA)
- na základě požadavku objednatele zajistit podle pokynů potřebné tabulkové podklady pro průběžné monitorovací zprávy o vývoji projektu
- na základě požadavku objednatele rozřazení a sledování způsobilých nákladů dle činností/aktivit z CEF smlouvy s EU/Grant Agreement prostřednictvím aplikace ASPE. Výstup z ASPE musí v rámci měsíční fakturace generovat přehled plnění po aktivitách (za fakturu a celkem)
- na základě požadavku objednatele zpracování podle pokynů dalších podkladů pro průběžnou monitorovací zprávu jako informativní podklad pro objednatele.

Bližší specifikace předmětu plnění veřejné zakázky je upravena v dalších částech zadávací dokumentace.

Druh zadávacího řízení, předpokládaná hodnota

  • Druh řízení: otevřené řízení
  • Režim veřejné zakázky: nadlimitní
  • Předpokládaná hodnota: 12 300 000 Kč bez DPH

Místo plnění

  • Královéhradecký kraj
  • Olomoucký kraj

Zadavatel

  • Úřední název: Správa železnic, státní organizace
  • IČO: 70994234
  • Poštovní adresa:
    Dlážděná 1003/7
    11000 Praha
  • Název oddělení: Stavební správa východ
  • Id profilu zadavatele ve VVZ: Z2020-000638

Adresa kontaktního místa

Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
prostřednictvím elektronického nástroje E-ZAK (https://zakazky.spravazeleznic.cz)

Kontakt

Položky předmětu (CPV)

Zadávací dokumentace

Vysvětlení, doplnění, změny zadávací dokumentace

Veřejné dokumenty

Formuláře

URL odkazy