Public contract: Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí, II. část, úsek Horusice - Veselí nad Lužnicí - ZL č.3

Information on public contract

previous contracting authority profile Procurement procedure was commenced on other profile:
Previous public contract system number: P15V00006100
Previous VVZ profile identification: 60053451

procurement procedure phase Awarded
Contract was awarded.
DBID: 785
System number: P17V00000776
Under the Act: no. 137/2006 Coll.
Registration number in VVZ: 522874

Title, type and description of public contract

  • Title: Modernizace trati Ševětín - Veselí nad Lužnicí, II. část, úsek Horusice - Veselí nad Lužnicí - ZL č.3
  • Type of public contract: Works

Brief subject description:
Předmětem zakázky je provedení dodatečných stavebních prací, jejichž potřeba vznikla z důvodu objektivně nepředvídatelných okolností a tyto práce jsou nezbytné pro provedení původních prací a jsou neoddělitelné od původní zakázky. Z důvodu zákrytu realizace stavby s dalšími stavbami dochází k úpravě dopravního programu obsluhy stanice pro umožnění zajištění plnění GVD (m.j. křižování rychlíků mezi Prahou a Č. Budějovicemi ve Veselí nad Lužnicí) a je nezbytné doplnit kolejové schema dle PD o počítače náprav a tím umožnit stavění vlakových cest. Změna technického řešení rozvodny 27 kV byla vyvolána prohlášením výrobce jednofázového rozvaděče Vn 25 kV, 50 Hz s izolací plynem SF 6 o zrušení výroby a dodávek této technologie. Tuto okolnost zadavatel jednající s náležitou péčí nemohl předvídat. Informace byla zjištěna až po uzavření smlouvy o provedení díla. Dodavatel navrhl obdobnou technologii standardně používanou u trakčních transformoven SŽDC dodávkou rozvaděče EZBACH II 25 kV, 50 Hz, který je schválen pro použití na ŽDC. Se změnou v dodávce rozvaděče souvisí i změna systému kontroly a řízení rozvodny 27 kV. Provedení filtračně kompenzačního zařízení se snižovacím transformátorem navržené v zadání se rovněž nevyrábí a nedodává. Nové technické řešení je s přímou kompenzací s měničem 27 kV. Toto provedení je schváleno pro použití na ŽDC a provozně ověřeno na několika TT SŽDC (TT Klatovy, TT Chotoviny…). Výše popsané změny technologií si vynutily i úpravy stavební úpravy souvisejících pozemních objektů a dopřesnění rozsahu měření a regulace, bez kterého není možné zajistit uvedení TT Veselí nad Lužnicí do provozu dle POV a HMG stavby. Při výkopových pracích byly nalezeny stávající kabely zpětného vedení v jiné poloze, než předpokládal projekt. Kabely je nutné obnažit v dostatečné délce, aby bylo možné jejich vymístění bez nutnosti kabely spojkovat a vložkovat a tím byla umožněna realizace nového stanoviště transformátorů dle PD. Dále byl zastižen kabel ČD-Telematiky, nezakreslený v podkladech od správce, který je nutné pro další práce vymístit z prostoru budoucích základů přístavku provozní budovy. Při provádění výkopových prací pro kabelovod pak bylo zjištěno, že blízké oplocení oddělující rozvodnu 110 kV od provozní části areálu nacházející se na hraně výkopu je mělce založeno a je nestabilní. Z důvodu bezpečnosti je nutné oplocení demontovat a po dokončení prací na kabelovodu znovu vybudovat. Zároveň bylo nutné odstranit nikde v podkladech nezaznamenané betonové konstrukce v trase kabelovodu (podzemní šachta, chodba a betonové desky).

Procedure type, estimated value

  • Procedure: published on profile - negotiated procedure without prior publication
  • Public contract regime: below-the-threshold
  • Estimated value: 33 376 699 Kč without VAT

Place of performance

  • Jihočeský kraj

Contracting authority

  • Official name: Správa železnic, státní organizace
  • CRN: 70994234
  • Postal address:
    Dlážděná 1003/7
    11000 Praha
  • Contracting authority profile identification in VVZ: Z2020-000638

Contact address

Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace

Subject items

Public documents

Forms

URL addresses

Contract performance