Stručný popis předmětu:
Železniční stanice Nymburk leží na celostátní dvoukolejné elektrifikované železniční trati Kolín –
Lysá nad Labem. Výhybky č.428, č.429 a kolejová křižovatka 49XA se nacházejí na vjezdu do seřaďovacího nádraží. Výhybka č.429 se nachází v oblouku. Výhybka č.428 leží v přímé a její srdcovková část je součástí DKS. Kolejiště je v úrovni okolního terénu. Tato stavba má za cíl dosáhnout takových technických a provozních parametrů, aby technický stav zařízení dráhy, zejména železničního svršku a spodku, umožňoval bezpečnou jízdu stanovenou rychlostí a byla zajištěna bezpečnost železniční dopravy. Prostorové řešení trasy a návrhy stavebních konstrukcí vycházejí ze základních předpisů, norem a typových podkladů. Nový návrh trasy odpovídá stávajícímu stavu, nedochází k žádným zásadním změnám směrové ani výškové polohy koleje. Rychlost je tedy zachována stávající, tj. 50 km/h přes kolejovou křižovatku a hlavní směry výhybek č.429 a č.428. V odbočných větvích výhybek je zachována stávající rychlost 40 km/h. V rámci stavby budou provedeny práce na železničním svršku a spodku v nezbytném rozsahu. Zásah do železničního svršku kolejiště vyžaduje rekonstrukci zabezpečovacího zařízení a úpravu trolejových vedení. Rekonstrukce železničního svršku spočívá v rekonstrukci výhybek č.428, č.429 a kolejové křižovatky č.904 materiálem novým. Tvar a typ výhybky č.428 bude JS49-1:9-190-P,p,d,komb. Rekonstrukce této výhybky bude spočívat pouze v rekonstrukci její výměnové a střední části. Srdcovka bude ponechána stávající, neboť je součástí DKS. Výhybka č.429 bude Obl-jS49-1:12-500(360,000/208,799)-L,l,d a bude posunuta oproti stávajícímu stavu o cca 4m směrem ke kolejové křižovatce tak, aby mezi koncový styk výhybky č.429 a výměnový styk výhybky č.428 bylo možné vložit mezipřímou pro oddělení dvou míst s náhlou změnou nedostatku převýšení. Kolejová křižovatka 49XA bude rekonstruována křižovatkou stejného typu, tudíž KR65-1:5,5-p,d. V navazujících úsecích bude provedena rekonstrukce kolejových polí a kolejového lože. Kolejový rošt bude z nového materiálu. Bude provedeno LIS včetně jejich vevaření. Součástí rekonstrukce železničního spodku odtěžení nevhodného materiálu v základové spáře a zřízení konstrukce pražcového podloží, sestávající ze štěrkového lože tl. 0,30m, štěrkopísku tl.0,15 mm,
gemembrány a výplně nerovností v zemní pláni ze štěrkodrti či štěrkopísku. Dále je navrženo odvodnění pláně tělesa železničního spodku vsakovacím žebrem. Zemní pláň bude skloněná 5%.
Ve stavbě bude zajištěno provedení nezbytných úprav venkovních prvků a výstroje zabezpečovacího zařízení před zahájením výluky, během výluky a uvedení části zabezpečovacího zařízení opět do provozuschopného stavu po dokončení kolejové výluky. Vnitřní logika zabezpečovacího zařízení zůstane zachována i po rekonstrukci koleje. V rámci rekonstrukce nebude prováděna žádná zásadní úprava zabezpečovacího zařízení, která by vedla ke zkvalitnění a ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu. Ve stavbě dále dojde k úpravě trakčního vedení.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace