Brief subject description:
Obsahem stavby je zkrácení jízdních dob, které bude dosaženo zvýšením traťové rychlosti na jednokolejné trati Beroun – Rakovník v úseku mezi stanicemi Roztoky u Křivoklátu – Městečko u Křivoklátu. Dalším přínosem bude zlepšení kultury cestování a zvýšení bezpečnosti vlakové dopravy na železniční dopravní cestě.
Trať se vyznačuje nízkými návrhovými parametry a jistou mírou podudržovanosti, z čehož plynou neatraktivní cestovní doby a tudíž i nižší konkurenceschopnost železniční dopravy. V současnosti je možné při rekonstrukci trati moderním svrškovým materiálem připustit mnohem větší příčné namáhání, které je vyjádřeno hodnotou nedostatku převýšení. Tím je zvláště u větších poloměrů možné podstatné zvýšení rychlosti. Je jisté, že si tato trať svůj dopravní význam udrží i do budoucna, a proto je nutno udržovat její stav v provozuschopném stavu odpovídajícímu bezpečné a plynulé dopravě s jistou úrovní pohodlí pro cestující. S tímto přímo souvisí kvalita kolejového svršku a objektů na trati.
Jedním z opatření, které tomuto pomáhají, je i přestavba po stavební stránce nevyhovujících úseků nebo mostních objektů. Předkládaná stavba je právě tohoto charakteru a navrhuje rekonstrukci úseku, kde je největší propad v rychlosti na trati a současně řeší rekonstrukci mostních objektů a propustků, které v tomto úseku leží a neumožňují využití zvýšení příčného namáhání koleje.
Současná traťová rychlost v dotčeném úseku je 50 km/h. Cílem stavby je dosažení rychlosti 70 km/h pro V100 resp. 75 km/h pro V130. Zavedení rychlosti 75 km/h pro V130 však bez zřízení traťového zabezpečovacího zařízení je nereálné vzhledem k tomu, že v současných TTP je pro tento úsek uvedena nejvyšší traťová rychlost 70 km/h. Úspora jízdní doby z důvodu zvýšení cestovní rychlosti posílí konkurenceschopnost železniční dopravy a prohloubí se integrace železniční dopravy do Integrovaného dopravního systému Středočeského kraje.
Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace