Stručný popis předmětu:
Cílem stavby je rekonstrukce trati spojená s jejím zdvoukolejněním, zvýšení traťové rychlosti, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění spolehlivého provozu, zmírnění vlivu nepravidelností v dopravě, zvýšení kapacity a celkové zvýšení kvality železniční dopravní cesty dle schválené maximální varianty Studie proveditelnosti Hradec Králové - Pardubice.
Místem rekonstrukce je úsek Opatovice nad Labem-Pohřebačka (včetně, jedná se o žst. Opatovice nad Labem s novým názvem platným od 13.12.2014) (od km 16,334) – Hradec Králové hl.n., severní zhlaví (cca do km 23,158) na trati Pardubice hl.n. – Hradec Králové hl.n. Tato trať je označena v jízdním řádu pro cestující číslem 031, v nákresném jízdním řádu č. 505C. Je součástí dráhy celostátní, jednokolejná, elektrifikovaná stejnosměrnou trakční proudovou soustavou o napětí 3kV. V řešeném úseku neleží žádná další železniční stanice ani zastávka. Dovolená traťová třída zatížení je D4, traťová rychlost 100km/h. Provozovatelem dráhy je SŽDC s. o., místním správcem OŘ Hradec Králové.
Předmětem zadání je vypracování Záměru projektu (dále ZP) a Přípravné dokumentace (dále PD), pro stavbu „Zdvoukolejnění mezistaničního úseku Opatovice nad Labem-Pohřebačka – Hradec Králové hl.n.“.
V rámci akce bude provedena rekonstrukce žst. Opatovice nad Labem-Pohřebačka (od km 16,334), zdvoukolejnění mezistaničního úseku Opatovice nad Labem-Pohřebačka – Hradec Králové hl.n., rekonstrukce žst. Hradec Králové hl.n. (cca do km 23,158) a výstavba nové zastávky „Březhrad“.
Rozsah stavby je dán schválenou maximální variantou Studie proveditelnosti Hradec Králové – Pardubice s rozšířením o rekonstrukci severního a středního zhlaví žst. Hradec Králové hl.n. Stavba bude navržena v souladu se Směrnicí SŽDC č. 30 – Zásady rekonstrukce celostátních drah České republiky nezařazených do evropského železničního systému v platném znění.
ZP bude zpracován dle Směrnice Ministerstva dopravy ČR č. V-2/2012 „Směrnice upravující postupy Ministerstva dopravy, investorských organizací a Státního fondu dopravní infrastruktury v průběhu přípravy a realizace investičních a neinvestičních akcí dopravní infrastruktury, financovaných bez účasti státního rozpočtu“, v platném znění, včetně příloh (dále Směrnice MD č V-2/2012). Dokumentace bude obsahovat všechny touto směrnicí dané přílohy, které budou zpracovány v odpovídajícím rozsahu a přesnosti.
Nabídky, resp. žádosti o účast podávat na:
viz dokumentace