Na základě dotazu uchazeče posíláme vysvětlení k zadávací dokumentaci.
Dotaz uchazeče:
Věc: Žádost o vysvětlení zadávací dokumentace
Vážení,
obracíme se na Vás v souvislosti se zadávací dokumentací zadávacího řízení s názvem „Údržba vyšší a nižší zeleně v obvodu OŘ Brno 2023–2025 – ST Jihlava“, č.j. 4322/2023-SŽ-OŘ BNO-NPI (dále jen jako „Veřejná zakázka“), s touto žádostí o poskytnutí vysvětlení učiněnou v souladu s ustanovením § 98 odst. 3 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek.
V rámcové dohodě (k jejímuž uzavření jsme povinni v případě, že bychom vyhráli Veřejnou zakázku), konkrétně pak v čl. VII odst. 2 bod. 2.2, je vyjádřen požadavek, že: „Prodávající se zavazuje na písemnou výzvu předložit Kupujícímu do tří pracovních dnů od doručení výzvy písemný doklad o měsíčním vyúčtování mzdy za poslední 3 měsíce u konkrétně vybraných pracovníků Prodávajícího.“ V souvislosti s uvedeným si Vás dovolujeme požádat o vysvětlení, z jakého důvodu je citovaný požadavek zakomponován do obsahu rámcové dohody, neboť jsme přesvědčení, že požadování těchto informací není v souladu s platnou právní úpravou České republiky.
Dle dodavatele jsou informace o mzdách konkrétně vybraných osob v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a dle vyjádření Úřadu pro ochranu osobních údajů, osobním údajem, a tudíž není možné s nimi nakládat libovolně. Zároveň lze k tomu připomenout i znění čl. 10 odst. 3 zákona č. 2/1993 Sb., Listiny základních práv a svobod, který představuje ústavně zaručené právo každého na ochranu před neoprávněným shromažďováním, zveřejňováním či jiným zneužíváním údajů o své osobě.
Soudní dvůr Evropské unie ze dne 17. 9. 2002 ve věci C-513/99 Concordia Bus pak v této souvislosti konstatoval, že: „Zahrnutí sociálních hledisek do zadávání je naprosto legální, a to bez ohledu na to, zda je určitý požadavek zadavatelem zahrnut mezi zadávací podmínky, následně smluvní podmínky či hodnotící kritéria. Vždy však musí mít tyto hlediska souvislost s předmětem veřejné zakázky a musí být formulovány dostatečně jasně.“ Jelikož požadavek na poskytnutí písemného dokladu o měsíčním vyúčtování mzdy za poslední 3 měsíce u konkrétně vybraných pracovníků nikterak nesouvisí s předmětem veřejné zakázky, domníváme se, že by měl být čl. VII odst. 2 bod. 2.2 z rámcové smlouvy odstraněn.
S ohledem na výše uvedené se Vás tímto dovolujeme zdvořile dotázat na důvod zakomponování čl. VII odst. 2 bod 2.2 do znění rámcové dohody.
Zároveň Vás žádáme o vysvětlení, jakým způsobem čl. VII odst. 2 bod. 2.2 rámcové dohody souvisí s předmětem veřejné zakázky „Údržba vyšší a nižší zeleně v obvodu OŘ Brno 2023–2025 – ST Jihlava“ a jestliže by tento Váš požadavek nikterak nesouvisel s předmětem veřejné zakázky „Údržba vyšší a nižší zeleně v obvodu OŘ Brno 2023–2025 – ST Jihlava“, dovolujeme si Vás uctivě požádat, aby byl tento požadavek z rámcové dohody odstraněn.
|