Brief subject description:
Železniční uzel Česká Lípa je druhým největším železničním uzlem Libereckého kraje. Železniční stanice Česká Lípa trpí rozdělením na dvě nesouvislé části. Realizací stavby “Modernizace ŽST Česká Lípa” dojde ke sjednocení obou částí železniční stanice a navíc bude celý prostor určený cestujícím přiblížen k centru města o přibližně 250 m. V nové poloze budou vybudována nová bezbariérová nástupiště. Bezpečný přístup na tyto nástupiště bude umožněn vybudováním nového podchodu, který dnes ve stanici chybí. Podchod k nástupištím bude vybudován pod celým kolejištěm a umožní tak napojení další městské infrastruktury, která v budoucnu spojí dvě železnicí rozdělené části města. Výrazně se tak zkrátí docházková vzdálenost i do městské části Dubice a přilehlé průmyslové zóny. Stavba “Modernizace ŽST Česká Lípa” zásadně ovlivní dopravu v celém regionu Českolipska. Její náplní totiž není pouze přestavba samotné železniční stanice. Do stavby je zahrnuta i dílčí revitalizace některých návazných úseků, na kterých bude posléze zvýšena rychlost vlaků. Jedná se o: trať Děčín - Česká Lípa v úseku Struţnice – Česká Lípa-Holý vrch, kde bude maximální rychlost zvýšena na 100 km/h (dnes 70 km/h); trať Česká Lípa - Liberec v úseku Česká Lípa – Zákupy, kde bude maximální rychlost zvýšena na 120 km/h (dnes 100 km/h); trať Bakov n/J - Rumburk v úseku Srní u Č. L. - Česká Lípa, kde bude maximální rychlost zvýšena na 120 km/h (dnes 100 km/h). Modernizace uzlu Česká Lípa jako celku včetně relativně krátkých návazných úseků tak bude mít zlepšující dopad do širokého okolí. Stavba zároveň obsahuje také nové zabezpečovací zařízení jak ve stanici, tak v sousedních traťových úsecích s výjimkou trati ve směru Lovosice. Moderní elektronická zabezpečovací zařízení III. kategorie a sdělovací zařízení nahradí dnešní morálně i fyzicky zastaralá zařízení. Jejich nasazení omezí vliv lidského činitele a výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti železničního provozu. Technické řešení umožní řízení železničního provozu dálkově z dispečerského stanoviště. Stavba je tak nezbytná pro zvýšení bezpečnosti cestujících v ŽST Česká Lípa i obecně pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozu na okolních tratích. Je nezbytná pro realizaci konceptu dopravy, který zrychlí vlaky zejména na trase Ústí n/L - Děčín - Česká Lípa – Liberec. Předmětem plnění je: zpracování dokumentace na úrovni projektu stavby pro stavbu „Modernizace ŽST Česká Lípa“; zpracování podkladů pro resortní schválení projektu stavby; zajištění autorského dozoru; návrh zadávací dokumentace podle vyhl. 230/2012 Sb. a zvláštních technických podmínek (dále ZTP) do dokumentace pro výběr zhotovitele stavby; žádost o zařazení stavby do spolufinancování z prostředků EU - fondu OPD. Při zpracování projektu zhotovitel využije již zpracovanou přípravnou dokumentaci (PD) akce „Modernizace ŽST Česká Lípa“ (SUDOP Praha a.s., 05/2014). Bližší specifikace předmětu plnění veřejné zakázky je upravena v zadávací dokumentaci.
Tenders or requests to participate submit to:
viz dokumentace